Ridica-te si mergi mai departe

In timp ce ne gandim la stres in termeni negativi, nu tot stresul este rau pentru noi. Cercetari recente efectuate de U.C. post-doctoral cercetator al Elizabeth Kirby a aratat ca perioadele scurte de stres acut sunt de fapt bune pentru noi. Un studiu recent, care a aratat ca episoadele de stres de scurta durata la sobolani au determinat creierul sa dezvolte noi celule nervoase care sa-si imbunatateasca performantele mentale. Kirby concluzioneaza ca perioadele scurte de stres ne ajuta sa ne adaptam la situatii noi

Pe de alta parte, stresul cronic a fost dovedit a fi rau pentru noi. Cercetarile au aratat ca stresul in curs de desfasurare pe termen lung suprima productia de neuroni noi in hipocampus sau zona de memorie a creierului diminuandu-ne memoria. De asemenea, sa demonstrat ca are efecte daunatoare asupra organismelor noastre, generand un risc crescut de obezitate cronica, boli de inima si depresie.

Persoanele performante au gasit modalitati de a-si gestiona nivelurile de stres.

Concentrati-va pe pozitiv si dezvoltati sentimentul de auto-valoare

Desi avem putin control asupra lucrurilor care ne intampina zilnic, avem control total asupra a ceea ce ne gandim. Oamenii care sunt capabili sa-si gestioneze stresul in mod corespunzator, aleg sa se concentreze asupra a ceea ce merge bine, indiferent de circumstantele pe care le intampina. Concentrarea asupra pozitivului ne permite sa evitam sa fim coplesiti de situatii stresante si sa nu luam stresul din cauza evenimentelor si punctelor de vedere pe care nu le putem controla prea mult sau deloc. Oamenii care au succes nu petrec mult timp si energie ingrijoratoare despre ce gandesc ceilalti despre ei. Ei au un sentiment puternic de sine, scop si stiu unde merg in viata. Stiind ca securitatea si increderea pot veni numai din interiorul lor, ei se straduiesc in mod constant sa se extinda si sa isi dezvolte propria viata.

Dezvoltati o atitudine de recunostinta

Impreuna cu ramasitele pozitive, oamenii care se ocupa de stres sunt intotdeauna constienti de bucuriile reale din viata lor, pentru care trebuie sa fie recunoscatori. Acest lucru ii ajuta sa-i pastreze intr-o stare optimista pozitiva si reduce stresul din viata lor. De la pastrarea unei carti de recunostinta la a avea citate pe peretii lor, amintindu-le de aspectele bune din viata lor, oamenii de succes gasesc intotdeauna evenimente care sa fie recunoscatoare si sa-si petreaca timpul gandindu-se la aceste experiente ori de cate ori apare stresul in viata lor.

 

About The Author