3 modalitati prin care puteti combate consumul necontrolat de alimente

Aproximativ 67% dintre romani dezvolta o dependenta fata de alimentele dulci. Cu alte cuvinte, ei folosesc alimente pentru a stopa sentimentele, pentru a evita sarcini si ganduri, pentru recreere si ca recompensa. Mancatul emotional are loc, de obicei, seara, cand te vei relaxa din plin. Adesea credem ca este si timpul pentru o „recompensa” – mai ales daca aveti copii si aveti cateva momente de liniste doar pentru dumneavoastra.

Mai intai trebuie sa descoperiti declansatorii emotionali de alimentatie
Data viitoare cand te afli in bucatarie, opreste-te pentru o clipa. Atunci intreaba-te daca ti-e foame. Daca raspundeti „da” aveti ceva de mancare – preferabil sanatos. Daca raspundeti „nu, dar… „Este acelasi lucru cu a raspunde „nu”. Daca raspundeti „nu”, intrebati-va: „Daca nu mi-e foame, ce simt?” Si iata partea complicata. Stati linistit si ascultati raspunsul. Daca ati mancat pentru a va impiedica sau amorti emotiile, este posibil sa aveti nevoie sa adresati intrebarea de mai multe ori. Este in regula. Fiti rabdatori si persistenti cu voi insiva. Incepeti sa conectati punctele in comportamentele dvs. si poate dura putin timp.

Dupa ce va dati seama ce va simtiti cu adevarat, atunci este timpul sa o abordati. Ce puteti face in loc sa mancati pentru a vindeca acest sentiment?
Daca sunteti obosit sau stresat, poate fi timpul sa mergeti la culcare sau sa ascultati o inregistrare de meditatie sau hipnoza; daca sunteti suparat, poate ca este timpul sa mergeti cainele sau sa faceti o alta activitate fizica pentru a obtine acel sentiment din corpul vostru.

Daca aveti un conflict cu cineva si mancati din cauza situatiei, iata cum sa rezolvati acest lucru:
Daca va confruntati cu o astfel de situatie, este indicat sa stati cat mai departe de alimentele dulci. De (cele mai) multe ori, zaharul nu ne furnizeaza acea senzatie de satietate, astfel ca, daca frustrarea noastra persista, si pofta de dulce va persista la fel de mult.

About The Author